Wood Elves Glade Lord on Forest Dragon finished

It´s been a while since my last post but I haven´t been lazy and finished some projects. Unfortunately I wasn´t able to take appropriate pictures because my photo backgrounds clashed with a cup of coffee and couldn´t be used afterwards. Up to this time I used the nice photo backgrounds from Massive Vodoo.
At the same time I read an article on one of my favorite blogs from James Wappel. There I found the following two awesome articles about photo backgrounds:



The euphoria about these backgrounds from Hangar18  also caught me instantly and I directly had to orders some of them. Thanks James for the Inspiration!
And while I was in shopping-mood, I also ordered a little Photo-Box for placement of the Hangar18-backgrounds.

Today is a great day, because all equipment finally arrived and I was able to take some pictures. Here we go, first off with my finished Wood Elves Glade Lord on Forest Dragon.
The Glade Lord model is the new Araloth plastic kit from Games Workshop. The dragon model is the Warpfire Dragon from Warhammer Forge.



Es ist nun schon eine Weile her seit dem letzten Post. Dies war vor allem dem Umstand geschuldet, dass meine Fotohintergründe von Massive Voodoo Bekanntschaft mit einer Tasse Kaffee gemacht haben und ich deswegen keine ordentlichen Fotos schießen konnte. 

Beim Rumstöbern nach alternativen, schönen Fotohintergründen und einer besseren Lösung zum Fotografieren meiner Püppchen, bin ich auf einem meiner Lieblingsblogs (von James Wappel) auf folgende Artikel gestoßen:


Die Euphorie über die tollen Hintergründe von Hangar18 ist dann auch gleich auf mich übergesprungen und nicht wenige Stunden später war eine Bestellung getätigt. Und da ich gerade in Bestelllaune war, habe ich mir auch direkt noch eine kleine Photobox gegönnt 

Heute war es dann endlich soweit und die Hangar18-Hintergründe samt Photobox wurden geliefert. Natürlich mussten auch gleich die lang ersehnten Bilder geschossen werden und zwar von dem fertig gestellten Waldelfen Hochgeborenen auf Walddrachen. Der Hochgeborene ist das neue Aralth Plastikmodell von Games Workshop und der Drache ist der Warpfire Dragon von Warhammer Forge. Nun aber Bilder: 


Warhammer Wood Elves Glade Lord on Forest Dragon








As following some Close-ups of the woodland base with loads of different basing material (mostly from MiniNatur).

Folgend eine Nahaufnahmen des Bases, welches mit etlichen, verschiedenen Basingmaterialien bespickt wurde, mehrheitlich aber von MiniNatur.




Then some more pictures...

Mehr Bilder...






A comparison with my Snowy Owl, I play "as count as" Frostheart-Phoenix in my Cherry Blossom Grove army.

Ein Vergleichsbild mit meiner Schneeeule, die als Forstherzphönix in meiner Armee des Kirschblütenhains gespielt wird.




The background present in the last pictures is called Green Haze, my favorite one for my Wood Elves miniatures. But of course it is not the only one I bought. On the following pics I present some more backgrounds from Hangar18 with my Forest Dragon without the rider.

Die Photohintergründe der letzten Bilder waren allesamt der Hintergrund "Green Haze" von Hangar18, mein Lieblingshintergrund für die Ablichtung meiner Waldelfen. Aber natürlich habe ich mehr als nur diesen gekauft. Daher präsentiere ich auf den folgenden Bildern weitere Hintergründe von Hangar18.

Background: Shades of Grey



Background: Northern Sky



Background: Brown Haze


Background: Marble

Background: Concrete


At least that´s how my Photo-Setup is looking at the moment.

Zuletzt noch ein Blick auf mein derzeites Photo-Setup.


Which background do you like most?

Welcher Hintergrund gefällt euch am besten?




Comments

  1. Das ist ja schon fortgeschrittene Floristik auf deinen Bases.;) Da wünscht man sich den Frühling zurück. Zusammen mit der stimmigen Bemalung und dem dezenten Umbau ein gelungenes Projekt, das deiner Waldelfenarmee noch mehr Schauwert bietet.

    ReplyDelete
  2. Brilliant how a green pattern and foresty base makes this warp dragon really fit the woodelf theme without making you think anything of it. I might take your idea, as I was already making a woodelf-highelf hybrid army. I even have the same (brilliant) owl miniature :0

    ReplyDelete

Post a Comment