Vampire Counts army


Hi fellow Nerds!
Today I´d like to present to you my Warhammer Vampire Counts army. It is the first army I painted and also the reason why I started the hobby in form of Warhammer Fantasy. The Vampire counts project found it´s beginning in June 2010. It nearly includes all possible units of the army book, but for this presentation I first show you the units which stay the same and won´t get a repaint soon - means, the units I´m ok with regarding the painting quality.
The army is led by mighty Vampire Count Valentin von Klingenberg. Therefore the army is known as THE KLINGENBERG LEGION.

Hallo liebe Mitnerds,
Heute präsentiere ich euch meine Warhammer Vampirfürsten Armee. Sie war meine erste Warhammer Armee und gleichzeitig der Grund weshalb ich mit Warhammer Fantasy anfing. Das Projekt startete vor genau vier Jahren, im Juni 2010. Bis dato habe ich fast alle möglichen Auswahlen aus dem Buch bemalt und spielbereit. In dieser ersten Präsentation zeige ich aber erst einmal nur die Auswahlen, die mit Sicherheit keinen Repaint mehr erhalten werden, da ich mit der Qualität der Bemalung ganz zufrieden bin.
Die Vampirarmee wird angeführt vom mächtigen Vampirfürst Valentin von Klingenberg. Daran angelehnt entstand auch der Name der Armee: DIE KLINGENBERG LEGION.


Wight King BSB
Fluchfürst AST




Necromancer
Nekromant
Zombies with Zombie Giant
Zombies mit Zombieriesen

Zombies with Zombie Giant
Zombies mit Zombieriesen
Zombie Horde
Zombiehorde

Mortis Engine
Mortisschrein
Terrorgheist
Flederbestie
Crypt Horrors
Gruftschrecken
Hexwraiths
Sensenreiter
Vargheists
Vargheister


More pics of the Klingenberg Legion you´ll find here.

Mehr Bilder der Klingenberg Legion gibt´s hier.


Comments

  1. Wow! Great stuff all around.

    The necromancer is top drawer. The greens on the hexwraiths give them a fittingly spectral look.

    ReplyDelete
  2. This is a superb undead army, one of the best I have seen - well done.

    ReplyDelete

Post a Comment